Om foreningen

Frederikshavn Teaterforenings bestyrelse gør et stort arbejde for at sikre, at vi får oplevelser ud til det publikum vi ved er der.
Vi skal være på forkant med udviklingen, men samtidig skal vi også sikre, at vi holder fast i traditioner og de værdier som vi står for.
Teater skal give os oplevelser, være tankevækkende, give udfordringer og glæder, og af og til være et laboratorium, hvor vi finder ud af hvad der kan lade sig gøre.
Kultur skal være let at gå til, men samtidigt skal der også være plads til eksperimenter, for uden disse sker der ingen udvikling.
Teater gerne må forstyrre folk. Vi skal pirre folks nysgerrighed og få teatret til at tale til publikum.
Forstyrre, fornøje og forføre skal være essensen af teater - publikum må meget gerne få lidt mere med, end de havde forventet, føle sig beriget og eftertænksomme når de forlader salen.
Så vi siger som altid velkommen i Frederikshavn Teateforening - stedet hvor kultursjæle mødes.

Om foreningen: About Us