Sommer i Tyrol – Folkeoperette for hele familien

Forhøjet A og B

Max 350 personer

Udbyder: Folketeatret

Medvirkende: Jesper Groth, Troels Malling, Karsten Jansfort, Marie Mondrup, Søren Hauch-Fausbøll, Clara Ellegaard Stegger, Meike Bahnsen, Niels Anders Manley, Morten Bo Koch, Kristoffer Sass og Maria Corydon.

Scenografi, musik eller andet:

Frederikshavn Teaterforening præsenterer:

Sommer i Tyrol.

Folketeatret puster igen støvet af en kendt og elsket operette: Fra Frøken Nitouches kloster over Cassiopeias stjernehimmel rejser vi nu til de østrigske alper til en munter Sommer i Tyrol.

Her klinger de kendte og elskede toner fra sange som Ja, ja, ja - nu kommer jeg og Man kan jo ikke gøre for at man har charme, mens der på gæstgivergården "Den hvide hest" hersker en stemning af rent halløj på tyroler-hotellet. Overtjener Leopold har forelsket sig i værtinden Josepha, som er forelsket i undertøjsfabrikant Sülzheimer, som mest er forelsket i sig selv, indtil han møder den charmerende, læspende Clara.

Amorinerne flyver forvildede rundt over alpetoppene og vikler sig ind i en tvist mellem de konkurrerende fabrikanter Sülzheimer og Møller, om hvorvidt den nyopfundne undertøjs-heldragt skal knappes forfra eller bagfra. Først da selveste Kejser Franz Joseph træder til, finder både knapper og kærlighed deres rette plads.