12 Maxim foto.png

kl.15,007/1-2022 kl. 19,30 Turnépremiere

2 timer og 15. min.

Incl. pause

Incl. 1 glas bobler til alle i pausen. Der kan købes andre drikkevarer.

A billetter

Udbyder: Operettekompagniet

Medvirkende: Signe Asmussen, Carina Tybjerg Madsen, Vibeke Kristensen, Frederikke Kampmann, Frøy Hovland Holtbakk, Gert Henning-Jensen, Jonathan Koppel, Bo Kristian Jensen, Frederik Rolin, Jens Søndergaard, Thomas Peter Koppel, Denise Wencke Gjernøe, Carol Conrad, Anton Lasine, Johannes Søe Hansen, Kim Bak Dinitzen, Ingemar Brantelid

Omtale: Arena Nord i samarbejde med Frederikshavn Teaterforening:

- Hyldest til en Valsekonge

Operette skal laves af OperetteKompagniet - og når valsekongen Franz Lehàr fylder 150 år, markerer vi det selvfølgelig i pomp og pragt! Det er jo komponisten bag Volga, Vilja, Maxim, Enkevalsen og Dein ist mein ganzes Herz.

Scenen er sat for en gang "Toppen af Poppen" rundt om et flot dekorerede bord - og én efter én slår gæsterne på glasset, og talerækken med fakta og anekdoter afleveres, efterfulgt af et sandt orgie af arier og duetter fra mesterens hits: Paganini, Giuditta, Zarewitsch og Smilets Land.

Et portræt af manden i centrum troner i og overvåger fra en bred ramme på flyglet bag Lehàr-trioen.

2. akt er dedikeret til mesterværket over dem alle, Den Glade Enke. Værsgo´ og nyn med!

Scenografi, musik eller andet: Producent: OperetteKompagniet Komponist: Originalmusik af Lehàr arrangeret af OperetteKompagniet
Dramatiker, forfatter: Tekstbearbejdelse ved OperetteKompagniet Instruktør: Thomas Peter Koppel Musikalsk arrangør: Carol Conrad

Pressen skrev: Det er bare at læne sig tilbage og nyde det