Robin Hood – Familieforestilling

Børn 110 kr.

Voksne 210 kr.

Max 350

Udbyder: Christoffer Læssø, Emilie Rasmussen, Jesper Riefensthal, Jon Lange, Louis Bodnia Andersen, Josefine Tvermoes, Mathias Sprogøe Fletting, Morten Christensen og Jullie Hjetland

Medvirkende: Christoffer Læssø, Emilie Rasmussen, Jesper Riefensthal, Jon Lange, Louis Bodnia Andersen, Josefine Tvermoes, Mathias Sprogøe Fletting, Morten Christensen og Jullie Hjetland

Scenografi, musik eller andet:

Dramatiker: Ken Ludwig,

Oversættelse: Henrik Lykkegaard,

Instruktion: Frede Gulbrandsen,

Scenografi: Julie Forchhammer.

Kapelmester: Emilie Roos

Frederikshavn Teaterforening præsenterer:

Robin Hood

Årets familieforestilling fra Folketeatret er en livlig og humoristisk version af den kendte fortælling om Robin Hood og hans bande, som huserer i Sherwoodskoven og stjæler fra de rige for at give til de fattige.

Der er både eventyr, romantik og slåskampe og en ærlig harme over social ulighed på spil i Robin Hood, og mange af de elskede figurer og scener, som vi husker, er også med: Den ikke helt fromme Broder Tuck, den stærke lille John, som er mester i stokkekamp, Sheriffen af Nottingham, som aldrig har held med at fange Robin, den grådige Prins John, som misbruger sit job som vikar for sin bror, Kong Richard og ikke mindst Lady Marian, hvis hjerte Robin Hood vinder i en bueskydningskonkurrence.

Men ikke alt er ved det gamle, for kvinderne omkring denne kække bande af mænd slår fra sig mindst lige så godt som mændene, som de er overlegne i både kløgt, mod og bueskydning. Det er også kvinderne, der spiller en afgørende rolle, da Robin Hoods sans for livets uretfærdighed vækkes. Vi oplever Robins udvikling fra ubekymret drengerøv til bevidst, ung mand, der tager ansvar for at ændre samfundets uretfærdigheder. Hvis vi ikke hjælper hinanden, er vi ilde stedt.