PIPPI  - Astrid Lindgren – Verdens stærkeste familieforestilling

Målgruppe: 5-99 år

Udbyder: Folketeatret

Medvirkende: Anne Laybourn, Siw Ulrikke Maibom, Jacob Weble og Ulrik Windfeldt-Schmidt, Tanya Lund Andersen, Albert Stein Ankerstjerne og Morten Christensen.

Omtale: Frederikshavn Havn og Frederikshavn Teaterforening præsenterer:

Pippi Langstrømpe

„Her kommer Pippi Langstrømpe“ gjalder det gennem de fredelige gader, da Pippi med det ræverøde hår ankommer med både hest og abe til Villa Villekulla.

Sådan en mærkelig pige har folk i byen aldrig mødt før. De pæne og artige nabobørn, Tommy og Annika, bliver straks gode venner med Pippi. Hun lærer dem, at de voksne ikke altid har ret, og de udfordrer hende til at prøve at gå i skole og til at lære bordskik. Ingen af delene har hun prøvet før, for det blev der ikke lige tid til, mens hun sejlede rundt på de syv have sammen med sin far, Kaptajn Langstrømpe.

Men Pippi lader sig heldigvis ikke begrænse, for hvordan kan man vide, hvad man kan, hvis man aldrig har prøvet det!

Pippis fantasi er også stærk og levende, og det er godt, når man har en mor i himlen, en far, der er sørøver, og en Frk. Prysselius, der vil sende én på børnehjem.

Scenografi, musik eller andet: Anders Ortman er kapelmester, og han får følgeskab af yderligere 2 musikere.

INSTRUKTION OG BEARBEJDELSE: Birgitte Næss-Schmidt, OVERSÆTTELSE OG BEARBEJDELSE: Ninette Mulvad  SCENOGRAFI: Benjamin la Cour