16 Oh happy day.jpg

18/2-2022 kl. 19,30

A og B billetter

Udbyder: Folketeatret

Medvirkende: Marie Mondrup, Ulla Vejby, Christopher Læssø, Troels Malling, Tom Jensen, Jesper Riefensthal, Jakob Højlev Jørgensen, Kristian Boland, Kristine Yde Signe Kærup Dahl m.fl.

Frederikshavn Teaterforening præsenterer:

Oh Happy Day, en kor-komedie om kærlighed.

Kærlighed, komedie og sang væves sammen på skønneste vis i denne teaterversion.

Oh Happy Day er en varm og humoristisk fortælling om sang, som forløser, og om en grå hverdag der får kulør, da gospelsangen holder sit indtog i den stillestående landsby. Især ruskes der godt og grundigt op i Hannah, som står midt i livet og længes efter noget mere end samværet med revisormanden Carsten. Hun og veninden Grethe synger i det lille, lokale kirkekor sammen med præstekonen Kirsten, søde Lasse, kiksede Krüger og Preben, der ledsager på orglet, når han da ikke fortæller om sine børnebørn. Samværet og sandkagen er vigtigere end sangen. Men da Hannah og Grethe oplever en koncert med et stort, berømt gospelkor, vækkes kvindernes lyst til selv at synge gospel. Ved skæbnens tilsnigelse er Hannah skyld i en trafikulykke, der sender gospelkorets karismatiske leder, Jackson, på hospitalet. Her opsøges han af den brødebetyngede Hannah og den foretagsomme Grethe, der beder ham hjælpe med at sætte fut i deres lille kirkekor. Det er dog ikke kun korets lyst til sang, der sættes i gang ved Jacksons hjælp.

Scenografi, musik eller andet: BEARBEJDELSE: Rolf Heim og Ninette Mulvad  INSTRUKTION: Rolf Heim