Nøddeknækkeren ballet – med musik af Tjajkovskij

Børn kr. 125.-

Udbyder: Schaufuss balletten

Medvirkende: 20 medvirkende alle er internationale anerkendte kunstnere

Omtale: Frederikshavn Teaterforening præsenterer for første gang nogensinde i Frederikshavn:

Peter Schaufuss’ dobbelt prisbelønnede klassiker ‘Nøddeknækker' til Tjajkovskij's legendariske musik er årets juleforestilling for hele familien. ‘Nøddeknækkeren' har udviklet sig til juleforestillingen over alle i det internationale balletrepertoire og spilles hvert år i december af kompagnier verden over.

I forestillingen medvirker internationale anerkendte dansere, hvor Peter Schaufuss tolker frit i denne storslåede opsætning med masser af magi, sne, skøjteløb, dansende snefnug og fuld a romantik. Opsætningen baserer sig på den originale musik af Tjajkovskij, efter forfatteren E.T.A Hoffmans originale fortælling om pigen Clara som juleaften får hun foræret en stor nøddeknækker, der er formet som en soldat. Om natten sker der mærkelige ting. Nøddeknækkeren forvandler sig til en prins, der tager Clara med til sit kongerige.

Scenografi, musik eller andet: Koreografi og iscenesættelse Peter Schaufuss, Produktion, scenografi og lys design Ben Rogers