Gråzone

Mandag 15/11-201 kl. 13,45  (bemærk tidspunkt)

Frederikshavn Gymnasium - festsalen

Enhedspris 60,-

Max 150

Udbyder: Louise Schouw

Medvirkende: Camilla Bendix - Skuespiller, Johanne Andersson - Cellist

Omtale: Frederikshavn Teaterforening præsenterer:

Marie Grubbe - Den levende

Marie Grubbe er en af de mest genfortalte skikkelser i Danmarkshistorien. Hun har været fortalt som syndebuk, klassekampshelt og kvindefrigører, afhængig af hvilken forfatter og tid der har fortolket. Grubbe gjorde op med samtidens regler, et opgør der viser os ikke blot hendes egen historie men også samtidens og de strenge regler, mennesket, og særligt kvinden var underlagt.

I “Marie Grubbe – den levende” flirter hun med alle forfatternes fortolkninger af sig selv. Hun lader sig smigre og sætter sig imod. Hun tager endelig ejerskab over egen fortolkning. Hun iklæder sig legen- de alle historierne, for derefter at klæde sig af og stå tilbage med kun én sandhed, hendes egen.

Oplev Camilla Bendix i et særligt samspil med Cellist Johanne Andersson i en moderne fortolkning af en eviggyldig fortælling om kærlighed og frigørelse.

Scenografi, musik eller andet: Dramatiker Amalie Olesen, Instruktør Anna Schulin-Zeuthen, Musik af J. S. Bach og Johanne Andersson