18 foto Dracula.jpg

FIGAROS med Dracula en kisteglad grinebider

29/4-2022 kl. 19,30 sæsonafslutning

B billetter

Udbyder: FIGAROS

Medvirkende: Hans Dueholm, Lisbeth Kjærulf, Kristian Jensen og Allan Dahl Hansen

Omtale: Frederikshavn Teaterforening præsenterer:

Tag med på en rejse til det mørke og dystre Transsylvanien i teater- og operakompagniet Figaros og Den Ny Operas usædvanligt frie gendigtning af Bram Stokers klassiske Dracula.

Vi banker gravrusten af gravrøsten, og Figaros hold af vampyrjægere drager med den unge sagfører Jonathan Harker til Grev Draculas slot i de Transsylvanske bjerge.

Her er Harker rejst til, trods advarsler fra lokalbefolkningen, for at afslutte et huskøb i England for greven. Mens greven, der har fået blod på tanden, rejser til England i en kiste fyldt med sit fædrelands jord, befinder Harker sig på slottet – fanget af Draculas kvindelige vampyrer. Sammen med vampyrjægeren Van Helsing bliver det nu en kamp med tiden og dagslyset om at finde Grev Dracula og banke en pæl gennem hans hjerte for at forhindre ham i at skabe en mindre hær af vampyrer. Vi garanterer, i vanlig Figaros stil, en overflod af komik, musik og gys ... og masser af hvidløg.

Scenografi, musik eller andet: Manuskript Kjærulff, Dueholm og Jensen usædvanligt frit efter Bram Stoker Kostumer Nathalie Meldgaard Scenografi Hans Dueholm

Pressen skrev: “Og man får et tydeligt indtryk af et velfungerende team, der er drevet af en fælles energi, humor og lyst til at dyrke det komiske tenderende til det platte.” Jyllandsposten

”Der er altså noget at glæde sig til. Figaros er et unikt fænomen i dansk turnéteater.” Nordjyske