Folkekomedie - Blinkende Lygter – i en teaterversion af filmen med samme navn – baseret på Anders Thomas Jensens filmmanus

13/2-2021 kl. 19.30

Ordinære A

A og B

Max 350

Udbyder: Nørregade Teater og Teater 2

Medvirkende: Gordon Kennedy, Thomas Magnussen, Peter Pilegaard, Jakob Højlev Jørgensen, Christina Bech, Kristian Boland og Frank Rubæk

Scenografi, musik eller andet: Vivian Nielsen og instruktør Frank Rubæk

Frederikshavn Teaterforening præsenterer:

Blinkende Lygter i teaterversion:

De fleste husker sikkert den skæve historie om de fire drenge; Peter, Arne, Thorkild og Stefan, der på grund af svigt i barndommen stikker af og tilfældigt mødes på en banegård. Sammen føres de ud i den kriminelle løbebane, men de står altid sammen og støtter hinanden. Da Thorkild fylder 40 år, beslutter han sig for, at nu skal det være slut, men han er nødt til at lave et sidste job for chefen og bagmanden ”Færingen”. Ved hjælp af lidt held og en hel del dumdristighed lykkes det de fire venner at komme i besiddelse af en kuffert indeholdende flere millioner af Færingens penge. Dette danner rammen og baggrunden for deres videre færd og mødet med sære udkants-danskere i forsøget på at passe ind.

Nørregade Teatrets udgave af ’Blinkende Lygter’ er ikke en kopi af den berømte film fra 2000, men derimod et ny skrevet og friskt skuespil af en af landets bedste dramatikere, Vivian Nielsen, baseret på Anders Thomas Jensens film.

Pressen skrev: 4 og 5 stjerner alle steder